odwiedziło mnie

etykiety

agat (2) amazonit (1) anioł (51) babcine kwadraty (22) bawełna (1) beanie (1) beret (2) bezrękawnik (1) biżuteria (17) bluzka (2) bluzka z krótkim rękawem (2) błogie lenistwo (8) bransoletka (13) bransoletki (2) brioche (3) bursztyn (1) Cała Polska Dzierga Piórkowe Sweterki (5) cardigan (1) chevron (7) chusta (34) CPDPS (4) Cukiernia pod amorem (1) czapka (34) czapka i komin (2) czapka z pomponem (1) czapki (2) czapki z pomponem (2) dekoracje (1) delight (1) dla dzieci (4) dodatki (1) entrelak (22) filcowanie na sucho (3) fluoryt (1) girlanda (1) golf (3) groszek pachnący (1) haft krzyżykowy (30) haft płaski (10) handmade (44) handmade with love (12) i-cord (1) jesień (2) k ♥ studio handmade (23) k studio handmade (1) kamienie ozdobne (4) koktajle warzywne (1) kołowiec (17) komin (3) komplet zimowy (1) królik (16) krótka historia (5) kursik (1) kwiaty (1) lace (1) lapis lazuli (1) liliowce (1) malabrigo (1) Małgorzata Gutowska Adamczyk (1) marmur (2) melanż (1) minerały (8) mitenki (2) moja wieś (18) moje candy (14) moje miasto (4) monogramy (5) mój ogród (112) mój pies (32) muszla szara (2) na drutach (186) na drutach dla dzieci (48) na drutach-kursik (9) na rowerze (2) nad morzem (1) nasiona (1) oksydowanie (1) Pavlova (1) perła (1) perła fancy (1) piórkowy sweterek (1) pled (9) poduszka (8) pompom (1) pompon (4) pompony (1) ponczo (4) powrót (1) prezent (1) pulower (2) recykling (1) ręczna robota (13) ręczne dzierganie (4) rękodzieło (12) rocznicowe candy (2) różowy marmur (1) różowy sweter (1) rzemień skórzany (1) serce (3) skóra (1) skrzat (3) smacznego (11) spódnica (1) srebrne serduszko (9) srebro (16) srebro oksydowane (5) srebro zmatowione (1) sukienka (12) sukienka dla dziewczynki (1) sukienka na drutach (3) sweter dla dziewczynki (1) sweterek (6) swetry na drutach (57) szal (9) szalik (7) szary agat (1) szewron (5) szydełkiem (42) szydełkiem dla dzieci (5) szydełkiem-kursik (7) ścieg angielski (2) ścieg podstawowy (2) świąteczne dekoracje (18) święta (5) tasiemka (1) to i owo (1) top na drutach (1) torba (1) torba szydełkowa (1) tort Pawłowej (1) transfer na materiale (1) tshirtyarn (1) turkus (3) turkus afrykański (2) turmalin (1) tweed (2) uszyte (66) wakacje (1) własne metki (2) włókno z recyklingu (1) wspólne dzierganie i czytanie (23) wydziergane na drutach (1) wygrałam (4) wymianka (4) wypoczynek (2) wyróżnienia (9) wzory (6) z innych źródeł (2) z lnu i bawełny (64) zabawa (4) zabawka (1) zielona sukienka (1) zima (1) żakard (6) życzenia (20)

środa, 20 lipca 2016

Pavlova


Kiedy zaczynają się maliny i jeżyny robię tort Pawłowej, zwany też po prostu Pavlova.
Bez okazji, ot tak ........ któregoś dnia na deser. Cała filozofia Pavlovej, to bezowy placek, który czasem lubi płatać figle. Potem, to już tylko ubita śmietana i owoce.
Placki bezowe robię już od kilku lat, ale  muszę przyznać, że udawały mi się  90 / 100

Ostatnio trafiłam na bloga MOJE WYPIEKI. Można dostać ślinotoku od samego oglądania zdjęć i czytania przepisów, a tyle tego wszystkiego, że wystarczyłoby na każdy dzień roku.
Autorka bloga pięknie posegregowała wszystkie  przepisy. Bezy znajdują się na drugim miejscu słodkiej listy.
Może właśnie tu znalazłam sekret udanej bezy. Otóż  autorka  podkreśla, że białka do ubijania powinny być w temperaturze pokojowej. To nowość. W moim przepisie zalecano białka chłodzić w lodówce. Zamiast mąki kukurydzianej w moim przepisie, autorka bloga zaleca skrobię ziemniaczaną.
Podkreśla też wyraźnie, że cukier, po ubiciu białek ze szczyptą soli, należy dodawać łyżka po łyżce, powoli, bez pośpiechu.
Już trzy razy suszyłam placek bezowy wg przepisu z BLOGA.... MOJE WYPIEKI i ( odpukać ) udaje się na 100%
Po wysuszeniu zostawiłam bezę w piekarniku do wystygnięcia. Potem zamknęłam placek w szklanej paterze. W lodówce przeszedłby zapachami i zmiękł.
Na drugi dzień ubiłam śmietanę 30% ( z lodówki ) z cukrem,  zmiksowałam część jeżyn ( bez cukru ) i pyszny deser gotowy. Szybko przygotowany, jeszcze szybciej skonsumowany. Pal sześć kalorie !




Pavlova – deser australijski i nowozelandzki, rodzaj torcika bezowego udekorowanego bitą śmietaną i świeżymi owocami, najczęściej truskawkami, malinami, kawałkami brzoskwini bądź owocami kiwi[1][2].
Nazwa pochodzi od nazwiska rosyjskiej primabaleriny Anny Pawłowej – tradycja głosi, że pierwszy raz został przygotowany podczas pobytu tancerki w Perth w 1926 lub 1929 roku przez szefa kuchni hotelu Esplanade[1]. Jednak do autorstwa deseru pretendują także Nowozelandczycy, twierdząc, że przyrządzono go w Wellington podczas tournée Pawłowej w 1926 roku
( źródło- Wikipedia )








Polecam tę słodką pchoooooooooooootę.

                                    ............................... serdeczności

                                                         .............................. kryska





18 komentarzy:

  1. Que rica tiene que estar esa tarta!!!! hummmmmmmm!!!!! ;-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham bezy, maliny i jeżyny, to coś dla mnie pyyyycha !
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm uwielbiam bezę... :-) Koniecznie muszę spróbować ten przepis...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, ślinotoku dostałam... Nigdy jeszcze nie robiłam tego deseru, dzięki, że podałaś blog z którego korzystałaś, może też spróbuję, hm....

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pyszności!Pozdrawiam smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę kiedyś spróbować:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurczę, Krysiu! Ale kusisz! Kalorie pal sześć, masz rację. Tymi się nie przejmuję, ale cukrzyca troszkę mnie jednak przeraża :( Czy się oprę? Twój deser wygląda przepysznie i wygląda na to, że nie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pychotka!!! Uwielbiam tort Pavlowej, zawsze kupuję go w zaprzyjaźnionej cukierni, ale nigdy nie odważyłam się go zrobić. A niech tam, spróbuję!
    Gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już mi ślinka cieknie:-) pychota :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. A tak chciałam troszkę spaść z wagi, a przecież uwielbiam bezy, no i jak wybrnąć? Pal diabli kalorie!!!:)W dodatku na takim pięknym Bolesławcu pokazałaś ten tort. :))

    OdpowiedzUsuń
  11. O i po mojej diecie:) Pycha - brawo!!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja siostra dodaje do śmietany łyżkę mascarpone, śmietana ma lepszą konsystencję:)))
    Niebo w gębie:)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojoj ... same kalorie ;) Dobrze, że nie piekę ;) wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda to bardzo smakowicie i kalorycznie, smacznego !

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglada pieknie, ale jak dla mnie, za kaloryczny.
    Milego weekendu zycze i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakie pyszności. Wszamałabym :)

    OdpowiedzUsuń

♥ ♥ ♥ dziękuję za odwiedziny i dobre słowo ♥ ♥ ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...